آموزش استفاده از "ماژول جستجو هوشمند با دسته بندی پرستاشاپ"

توسط

برای استفاده بهتر از ماژول جستجو هوشمند پرستاشاپ که توسط تیم رادیتو توسعه داده است باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

وزن کلمات :

پرستاشاپ یک قابلیت کاربردی به نام وزن کلمات برای جستجو در بخش کاربری دارد. در این بخش شما میتوانید ارزش بخش های مختلف را مشخص کنید و به نوعی بخش های مختلف را در بخش جستجو دخیل کنید. اما این یک ویژگی است که ممکن است برای فروشگاه های کوچک یا برای کاربران ایرانی کاربردی نباشد. بنابراین برای جستجو بهتر ، این ویژگی را در نظر نمیگیرم و ارزش نام محصول را برابر 10 و دیگر ارزش ها را برابر با 0 قرار میدهیم. با این ویرایش به ماژول جستجو اطلاع میدهیم که اهمین نام محصول از دیگر ارزش ها بیشتر است و فقط در نام محصولات به جستجو بپردازد.

وزن کلمات

دسته بندی ها

در ماژول جستجو هوشمند یک ویژگی بسیار مناسبی به نام دسته بندی ارائه شده است. با استفاده از این ویژگی ، در صورتی که کاربر قصد جستجو یک عبارت خاص در یک دسته بندی خاص را داشته باشد ، میتواند از این ویژگی استفاده کند . به عنوان مثال کاربر به دنبال لوازم جانبی ایفون فقط در دسته بندی " لوازم جانبی" است . به راحتی با جستجو عبارت ایفون و انتخاب دسته بندی "لوازم جانبی" محصولاتی که عضو شاخه "لوازم جانبی" نمایش داده خواهند شد. به این صورت بهترین نتیجه را بدست خواهد اورد.

دسته بندی ها

تگ ها :

یکی دیگر از ویژگی های کاربری این ماژول امکان اضافه کردن تگ های خاص زیر جعبه جستجو است . با استفاده این ویژگی شما میتوانید چند تگ خاص را زیر جعبه جستجو قرار دهید و کاربران خود را به سمت محصولات مورد نظر هدایت کنید. در این ویژگی به عنوان مثال چند محصول را با برچسب یکسان به هم ربط میدهید. سپس همان برچسب را در بخش تگ ها در ماژول جستجو هوشمند قرار دهید. با این کار یک تگ به زیر جعبه جستجو اضافه خواهد شد. کاربر با کلیک بر روی این تگ به محصولاتی که با این تگ مرتبط هستند دسترسی پیدا خواهد کرد.

برچسب ها

نتایج زنده :

نمایش محصولات به صورت ایجکس یکی از ویژگی ها این ماژول است. با فعال کردن این ویژگی کاربر محصولاتی که با عبارت وارد شده همخوانی داشته باشد را ، زیر جعبه جستجو به نمایش در خواهد آورد.

نکته : این ویژگی ممکن است با قالب پاندا 1 در پرستاشاپ 1.6 در حالت موبایل اختلال داشته باشد . برای رفع این مشکل مسیر زیر را دنبال کرده و کد Css وارد شده را حذف کنید.
وارد هاست خود شوید و مسیر زیر را دنبال کنید : 

themes/panda/css/

در این مسیر فایل " responsive.css " را ویرایش کنید.

 در این فایل به دنبایل کد زیر بگیردید : 

.ac_results { display: none !important; }

این قطعه کد، نمایش نتایج زنده را دچار اختلال میکنید ، این قطعه کد را حذف یا کامنت کنید.

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

تنظیمات