آموزش روشن کردن حالت دیباگ ( عیب یابی ) در پرستاشاپ

توسط

دیباگ یا حالت عیب یابی یکی از بخش های مهم هر وبسایت به حساب می آید . با استفاده از این ویژگی میتوان خطاهای در نگراش ، ارتباطات و.... کد های استفاده شده در وبسایت را فهمید و مشکل را رفع کرد. CMS پرستاشاپ هم مانند دیگر CMS ها این ویژگی را دارد و به وسیله این ویژگی میتوان خطا ها ایجاد شده را بررسی و حل کرد. 

فعال کردن دیباگ از هاست :

1: وارد کنترل پنل هاست خود شوید : رابط کاربری هاست شما هر چه که باشد ( سی پنل ، دایرکت ادمین ، پلسک و... ) مهم این است شما بتوانید وارد شاخه اصلی سایت خود شوید. به طور معمول وبسایت شما در public_html قرار دارد. ( در صورتی که پرستاشاپ را در یک زیر پوشه نصب شده باشد ، پس از ورود به public_html، وارد پوشه مورد نظر شوید : مانند : example.com/shop در این نمونه باید پس از ورود به public_html وارد فولدر shop شوید و مراحل بعدی را ادامه دهید.


2: به دنبال فولدر config بگردید

3: در فولدر کانفیگ به دنبال فایل " defines.inc.php " بگردید و آن را ویرایش کنید

مرحله اول روشن کردن دیباگ در پرستاشاپ

4: پس از باز کردن فایل ، به دنبال کد زیر بگردید :

if (!defined('_PS_MODE_DEV_')) {
define('_PS_MODE_DEV_', false);
}

5: با استفاده از این بخش میتوانید حالت عیب یابی را فعال یا غیر فعال کنید. برای فعال کردن حاتلت دیباگ مقدار "_PS_MODE_DEV_ " را True و برای غیر فعال کردن به False تغییر داده و فایل را ذخیره کنید. 

مرحله دوم روشن کردن دیباگ در پرستاشاپ

توجه داشته باشید فعال بودن حالت عیب یابی با توجه به اینکه کد های شما بررسی و نتیجه را به شما اعلام میکند ممکن از در سرعت و کارایی وبسایت شما تاثیر گذار باشد ، پس این گزینه را فقط و فقط در هنگام نیاز فعال و پس از پایان استفاده ، غیر فعال کنید.

فعالسازی از بخش مدیریت پرستاشاپ :

پرستاشاپ در چندین نسخه عرضه شده و از همین بابت فعالسازی حالت عیب یابی (دیباگ) در هر نسخه متفاوت است. 

فعالسازی دیباگ در پرستاشاپ 1.6 : 

در بخش مدیریت پرستاشاپ 1.6 جایگاهی برای فعال کردن حالت عیب یابی پیشبینی نشده است و شما باید با استفاده از تغییرات در کد های هسته پرستاشاپ ، حالت عیب یابی را فعال کنید. پس از حالت دستی استفاده کنید.

فعالسازی دیباگ در پرستاشاپ 1.7 : 

برای فعالسازی حالت عیب یابی به پنل مدیریت مراجعه کنید 

از تب " پارامتر های پیشرفته " گزینه "کارایی" را انتخاب کنید

حالا از بخش عیب یابی ، عیب یابی را روی "بله" قرار دهید. 

روشن کرد دیباگ در پرستاشاپ 1.7

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

تنظیمات